Jak wygląda okres próbny szkoleń językowych na przykładzie firmy KFS Sp. z o.o.?
Wdrożenie szkoleń językowych w międzynarodowej firmie z branży home improvement.
Szerzej o oczekiwaniach KFS
- 1Skupienie się na konwersacjach, celem przełamania bariery mówienia i poprawy płynności wypowiedzi, a także doskonalenie kompetencji pisania korespondencji.
- 2Organizacja zajęć w formie online.
- 3
Utrzymanie wysokiego poziomu frekwencji na zajęciach.
- 4Zbudowanie i utrzymanie wysokiego poziomu motywacji wśród uczestników.
- 5Stworzenie grup spójnych pod kątem poziomów zaawansowania oraz potrzeb rozwojowych.
- 6Uwzględnienie dodatkowych kwestii organizacyjnych w związku z wewnętrzną polityką szkoleń obowiązującą w KFS.
- 7
Odciążenie działu HR w większości zadań (wszystkie kwestie związane z organizacją procesu szkoleniowego – przeprowadzanie testów poziomujących, tworzenie grup, ustalanie terminów i godzin zajęć z kursantami, a także weryfikacja frekwencji kursantów).
Decyzja o okresie próbnym
Firma KFS, chcąc upewnić się, że wybrane rozwiązania będą pasować do wstępnych założeń, zdecydowała się na okres próbny, trwający 1 miesiąc szkoleniowy dla 4 grup językowych z poszczególnych języków.
Propozycja rozwiązań ze strony TEACHERSteam
Ustaliliśmy, że przeprowadzimy badanie poziomów zaawansowania i podzielimy pracowników na grupy spójne pod kątem poziomów oraz potrzeb rozwojowych.
Wiedząc, że firmie zależy na szybkich, widocznych postępach oraz na pełnym wykorzystaniu lekcji z lektorem na mówienie, zaproponowaliśmy lekcje w formule blended learning.

Metoda polega na odwróceniu tradycyjnej kolejności nauczania. Kursant najpierw samodzielnie przyswaja materiał na platformie e-learningowej, uczy się słownictwa, gramatyki, ćwiczy wymowę, czytanie i słuchanie.
Po takim przygotowaniu uczestniczy w zajęciach z lektorem. Lekcje poświęcone są w 100% na konwersacje, trening wymowy, przełamywanie bariery mówienia, utrwalanie wiedzy.

Dostęp do platformy e-learningowej będzie realizował potrzebę zbudowania wysokiej motywacji do nauki własnej poza zajęciami, a jednocześnie dawał uczestnikom pełną elastyczność i swobodę korzystania z narzędzia.
Ustaliliśmy, że docelowo wdrożymy nasz system monitoringu szkoleń i będziemy raportować wszystkie kluczowe parametry, tak aby firma mogła realizować wcześniej ustaloną wewnętrzną politykę szkoleń.
Realizacja okresu próbnego
Krok po kroku: od planowania do uruchomienia szkoleń
Ustaliliśmy, że w pilotażu weźmie udział kilka grup językowych – po jednej grupie z każdego języka obcego: angielski, polski, hiszpański, francuski. Poziomy uczestników to B1–B2.
Podsumowanie okresu próbnego
Po 4 jednostkach lekcyjnych (2 tygodnie nauki) zebraliśmy feedback od pracowników.
Oto jak pracownicy oceniali lektorów:
W ciągu miesiąca pracownicy byli również bardzo aktywni na platformie etutor:

Komplet informacji z opiniami uczestników oraz podsumowaniem aktywności na platformie wysłaliśmy do koordynatora KFS. Następnie zorganizowaliśmy spotkanie z prezentacją raportów i omówieniem kolejnych kroków. Koordynatorzy po stronie KFS, byli zadowoleni zarówno z przebiegu okresu próbnego, opinii uczestników, jak i obsługi opiekuna biznesowego TEACHERSteam.
Jak koordynatorki oceniły pierwszy okres współpracy:

Karolina Gaj
HR Business Partner & Engagement Manager

Weronika Adamska
Training & Wellbeing Specialist
Osiągnięte rezultaty
Okres próbny okazał się pełnym sukcesem. Dzięki profesjonalnemu podejściu, elastyczności i wysokiej jakości usług, TEACHERSteam zyskał zaufanie KFS i przedłużenie współpracy na kolejny rok.
Chcesz przetestować nasze szkolenia w ramach okresu próbnego? Daj nam znać, omówimy Twoją sytuację i przygotujemy propozycję.