Jak wygląda okres próbny szkoleń językowych na przykładzie firmy KFS Sp. z o.o.?

Wdrożenie szkoleń językowych w międzynarodowej firmie z branży home improvement.

Kluczowe liczby projektu

Wyzwanie

Firma KFS rozwija swoją działalność na rynkach zagranicznych. Stanęli przed wyzwaniem znalezienia partnera szkoleniowego, który wesprze przy organizacji szkoleń językowych. Zapotrzebowanie obejmowało języki:

na różnych poziomach zaawansowania – od A1 do C1.

Kim jest nasz Klient?

KFS jest częścią Grupy Kingfisher – jednej z wiodących firm w branży home improvement. Jako Globalne Centrum Usług Wspólnych, KFS świadczy usługi w zakresie księgowości, finansów, automatyzacji i robotyzacji oraz walidacji tłumaczeń. W ramach Grupy Kingfisher KFS rozwija również Centrum Technologiczne, odpowiedzialne za tworzenie i utrzymanie systemów informatycznych wykorzystywanych w całej organizacji.

Dlaczego szkolenia i tempo wdrożenia były i są istotne dla KFS?

Firmie zależy, by pracownicy, którzy obsługują klientów zagranicznych robili to na wysokim poziomie, co przekłada się na satysfakcję, dobre relacje i wysoko ocenianą współpracę.

Podczas szkoleń istotne jest dopasowanie merytoryczne: program powinien dotyczyć zarówno języka biznesowego (analityka finansowa, księgowość, programowanie), jak i wiedzy ogólnej.

Szerzej o oczekiwaniach KFS

  • 1
    Skupienie się na konwersacjach, celem przełamania bariery mówienia i poprawy płynności wypowiedzi, a także doskonalenie kompetencji pisania korespondencji.
  • 2
    Organizacja zajęć w formie online.
  • 3

    Utrzymanie wysokiego poziomu frekwencji na zajęciach.

  • 4
    Zbudowanie i utrzymanie wysokiego poziomu motywacji wśród uczestników.
  • 5
    Stworzenie grup spójnych pod kątem poziomów zaawansowania oraz potrzeb rozwojowych.
  • 6
    Uwzględnienie dodatkowych kwestii organizacyjnych w związku z wewnętrzną polityką szkoleń obowiązującą w KFS.
  • 7

    Odciążenie działu HR w większości zadań (wszystkie kwestie związane z organizacją procesu szkoleniowego – przeprowadzanie testów poziomujących, tworzenie grup, ustalanie terminów i godzin zajęć z kursantami, a także weryfikacja frekwencji kursantów).

Decyzja o okresie próbnym

Firma KFS, chcąc upewnić się, że wybrane rozwiązania będą pasować do wstępnych założeń, zdecydowała się na okres próbny, trwający 1 miesiąc szkoleniowy dla 4 grup językowych z poszczególnych języków.

Propozycja rozwiązań ze strony TEACHERSteam

Ustaliliśmy, że przeprowadzimy badanie poziomów zaawansowania i podzielimy pracowników na grupy spójne pod kątem poziomów oraz potrzeb rozwojowych.

Wiedząc, że firmie zależy na szybkich, widocznych postępach oraz na pełnym wykorzystaniu lekcji z lektorem na mówienie, zaproponowaliśmy lekcje w formule blended learning.

schemat przebiegu lekcji na kursie metodą blended learning

Metoda polega na odwróceniu tradycyjnej kolejności nauczania. Kursant najpierw samodzielnie przyswaja materiał na platformie e-learningowej, uczy się słownictwa, gramatyki, ćwiczy wymowę, czytanie i słuchanie.

Po takim przygotowaniu uczestniczy w zajęciach z lektorem. Lekcje poświęcone są w 100% na konwersacje, trening wymowy, przełamywanie bariery mówienia, utrwalanie wiedzy.

Dostęp do platformy e-learningowej będzie realizował potrzebę zbudowania wysokiej motywacji do nauki własnej poza zajęciami, a jednocześnie dawał uczestnikom pełną elastyczność i swobodę korzystania z narzędzia.

Ustaliliśmy, że docelowo wdrożymy nasz system monitoringu szkoleń i będziemy raportować wszystkie kluczowe parametry, tak aby firma mogła realizować wcześniej ustaloną wewnętrzną politykę szkoleń.

Realizacja okresu próbnego

Krok po kroku: od planowania do uruchomienia szkoleń

Ustaliliśmy, że w pilotażu weźmie udział kilka grup językowych – po jednej grupie z każdego języka obcego: angielski, polski, hiszpański, francuski. Poziomy uczestników to B1–B2.

1

Wybór metod szkoleniowych

Wdrożyliśmy zarówno lekcje klasyczne w przypadku języka polskiego, jak i lekcje Blended Learning dla pozostałych języków.

2

Podpisanie umowy

Sporządzenie i podpisanie umowy na okres próbny, która płynnie przejdzie w umowę na 1 rok, pod warunkiem mailowego potwierdzenia ze strony KFS.

3

Organizacja i harmonogram

Przeszliśmy do organizacji, ustalając harmonogram poszczególnych kroków. Zrealizowaliśmy zapisy i testy poziomujące.

4

Podział na grupy

Na podstawie testów podzieliliśmy pracowników na spójne grupy. Spytaliśmy o preferencje dotyczące lektora i tematyki biznesowej.

5

Deklaracje uczestników

Osoby biorące udział w okresie próbnym zadeklarowały chęć uczestnictwa w kursach również w kolejnych miesiącach.

6

Ustalenie terminów

Ustaliliśmy terminy szkoleń, uwzględniając preferencje firmy oraz uczestników (lekcje poza godzinami pracy).

7

Dobór lektorów

Dopasowaliśmy lektorów spełniających nasze standardy – pełne wykształcenie filologiczne z przygotowaniem pedagogicznym oraz doświadczenie biznesowe.

8

Start szkoleń

Szkolenia wystartowały zgodnie z ustalonym terminem. Wysłaliśmy prezentację wprowadzającą „Witamy na szkoleniach TEACHERSteam”.

Podsumowanie okresu próbnego

Po 4 jednostkach lekcyjnych (2 tygodnie nauki) zebraliśmy feedback od pracowników.

Oto jak pracownicy oceniali lektorów:

W ciągu miesiąca pracownicy byli również bardzo aktywni na platformie etutor:

podsumowanie nauki w etutorze - KFS

Komplet informacji z opiniami uczestników oraz podsumowaniem aktywności na platformie wysłaliśmy do koordynatora KFS. Następnie zorganizowaliśmy spotkanie z prezentacją raportów i omówieniem kolejnych kroków. Koordynatorzy po stronie KFS, byli zadowoleni zarówno z przebiegu okresu próbnego, opinii uczestników, jak i obsługi opiekuna biznesowego TEACHERSteam.

Jak koordynatorki oceniły pierwszy okres współpracy:

Karolina Gaj, KFS

Karolina Gaj

HR Business Partner & Engagement Manager

Współpraca ze szkołą językową TEACHERSteam okazała się dużym wsparciem – cały proces był bardzo dobrze zorganizowany, co znacząco odciążyło nasz dział HR w wielu obszarach.

Szczególnie doceniamy sprawne przeprowadzenie weryfikacji językowych w okresie próbnym, które pozwoliły nam szybko i efektywnie zrealizować zaplanowane działania.

Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie i profesjonalizm!

Współpracę z TEACHERSteam rozpoczęliśmy, chcąc zapewnić pracownikom nowoczesną i elastyczną formę nauki języków obcych, dlatego zdecydowaliśmy się na metodę blended learning. Od samego początku cały proces został jasno przedstawiony – zarówno pod względem organizacji zajęć, jak i obsługi platformy.

Nasz opiekun biznesowy – Aleksandra Łaszczak – aktywnie koordynowała współpracę, odpowiadała na pytania i szybko reagowała na zgłoszenia, dbając o terminowość i raportowanie postępów. Jej zaangażowanie i proaktywność bardzo ułatwiały nam współpracę.

Szkoła była otwarta na nasze uwagi oraz sugestie pracowników, co przekładało się na realne działania podnoszące jakość szkoleń. Dzięki temu nauka przebiegała sprawnie i w przyjaznej atmosferze.

Wierzymy, że kontynuacja współpracy z TEACHERSteam zapewni doskonały poziom szkoleń oraz zadowolenie naszych pracowników.

Weronika Adamska

Training & Wellbeing Specialist

Osiągnięte rezultaty

Okres próbny okazał się pełnym sukcesem. Dzięki profesjonalnemu podejściu, elastyczności i wysokiej jakości usług, TEACHERSteam zyskał zaufanie KFS i przedłużenie współpracy na kolejny rok.

🎯 Sukces projektu

KFS zdecydowało o długoterminowej współpracy z TEACHERSteam, przechodząc płynnie z okresu próbnego do rocznej umowy na szkolenia językowe dla wszystkich zainteresowanych pracowników.

Chcesz przetestować nasze szkolenia w ramach okresu próbnego? Daj nam znać, omówimy Twoją sytuację i przygotujemy propozycję.

Strona posiada zabezpieczenie reCAPTCHA. Mają zastosowanie polityka prywatności oraz warunki użytkowania od Google .