Szkolenia językowe w organizacjach są najczęściej traktowane jako:

  • benefit dla pracowników – dobrowolny udział i dobrowolna tematyka zajęć;
  • rozwój biznesowy – obowiązkowy lub dobrowolny udział, tematyka biznesowa, branżowa;
  • połącznie dwóch powyższych.

Wiele firm od lat organizuje kursy i „z nie jednego pieca już jadło chleb” 🥖

Jednak jest sporo takich, które miały bardzo długą przerwę od szkoleń lub myślą o wdrożeniu kursów po raz pierwszy w historii.

Poniżej znajdziesz listę argumentów przemawiających za wprowadzeniem kursów do organizacji.

Argumenty za wprowadzeniem kursów językowych w firmie

Rekrutacja i zatrzymywanie talentów

Organizowanie szkoleń językowych stanowi atrakcyjny element oferty dla potencjalnych pracowników. Firmy, które oferują takie szkolenia, przyciągają wykwalifikowane osoby, które doceniają możliwość rozwoju zawodowego. Dopasowane benefity rozwojowe, jakim jest też nauka języka obcego, wpływają na przywiązanie pracownika do pracodawcy.

Efektywna komunikacja międzynarodowa

Szkolenia językowe pomagają pracownikom zdobyć umiejętności językowe, które umożliwiają sprawną i zrozumiałą komunikację z klientami, partnerami biznesowymi i pracownikami z różnych krajów oraz dają możliwość pracy w projektach międzynarodowych.

Redukcja bariery językowej

Przezwyciężenie bariery językowej, pomaga w uniknięciu nieporozumień i błędów w komunikacji. Ponadto, językowa pewność siebie zwiększa szanse na usprawnienie komunikacji z zagranicznymi kontrahentami, przyspieszenie procesów oraz zrozumiały kontakt bez konieczności angażowania osób trzecich lub narzędzi tłumaczących.

💡Sprawdź: Jak przełamać barierę mówienia w języku obcym?

Korzystanie i czerpania inspiracji z najnowszych niepolskojęzycznych źródeł

Świat biznesu jest dynamiczny, a znajomość języków pozwala te zmiany zauważać i śledzić – dostosować działania do zmian na rynku. Co za tym idzie firma lepiej dopasuje się do nowej rzeczywistości obserwując i rozumiejąc zachodzące zmiany gospodarcze i zmiany w branży.

Zwiększenie efektywności i produktywności

Pracownicy, którzy znają języki obce, są w stanie efektywniej wykonywać swoje obowiązki, ponieważ mogą łatwiej korzystać z dostępnych źródeł informacji, dokumentacji technicznej i innych materiałów w obcym języku.

Zdobywanie nowych rynków

Jeśli firma ma plany ekspansji na rynki międzynarodowe, to umiejętność mówienia w języku lokalnym może znacząco przyczynić się do sukcesu. Pracownicy mogą tworzyć relacje z klientami i partnerami biznesowymi w sposób bardziej efektywny i zrozumiały. Pracownicy uczą się, jak negocjować, jakich słów branżowych używać – uczą się sprawnego, biznesowego posługiwania językiem obcym, które ma bezpośredni wpływ na wyniki finansowe organizacji.

Wzrost zaufania i zadowolenia klientów

Klienci docenią, jeśli pracownicy potrafią komunikować się z nimi w ich języku ojczystym. To może prowadzić do zwiększonej satysfakcji klientów i budowania trwałych relacji biznesowych.

Rozwój umiejętności miękkich

Uczestnictwo w szkoleniach językowych wspiera rozwój człowieka na różnych płaszczyznach – pomaga pracownikom rozwijać umiejętności takie jak zdolność do nauki, dostosowywania się do nowych sytuacji i samodyscypliny, co może być cenne w innych obszarach pracy.

Zwiększenie konkurencyjności na rynku

Firma, która ma zespół pracowników kompetentnych językowo, może nawiązywać współprace nie ograniczając się lokalizacją klientów/partnerów na rynku międzynarodowym, co może prowadzić do większych zysków.

Employer Branding: pozytywny wpływ szkoleń językowych na wizerunek pracodawcy

Budowanie silnej marki pracodawcy, dbającego o stały rozwój swoich ludzi to stała praca. Kandydatów do pracy interesują konkretne zobowiązania marki, a wśród nich prym wiedzie rozwój.

Team Building i inkluzywność – poprawa relacji

Zajęcia grupowe poza korzyściami językowymi, zacieśniają więzi między pracownikami. Ludzie spotykają się regularnie i poznają swoje punkty widzenia na różne tematy, co przekłada się na budowanie zrozumienia i wspólnego sposobu działania w biznesie.

💡Inspiracje: Nauka języków obcych po czterdziestce

🪛 TA LISTA JEST NARZĘDZIEM DO ROZPOCZĘCIA ROZMÓW O KURSACH JĘZYKOWYCH W TWOJEJ FIRMIE.

SPOTKAJ SIĘ ZE MNĄ, JEŚLI CHCESZ ROZPOZNAĆ TEMAT SZERZEJ.

➡️Uzyskaj kalkulację kosztów szkolenia dla Twojej firmy.

➡️Zadaj pytania o metody, raporty i inne nurtujące Cię kwestie.

No to co, czas na rozmowę?😎

Dostępne języki:
angielski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, francuski, język polski jako obcy.

Chcesz trochę więcej konkretów przed spotkaniem?

Sprawdź⬇️

Korzyści dla działu HR, szkoleń

  • Bezpłatne pisemne testy poziomujące
  • Opiekun biznesowy po stronie TEACHERSteam odpowiada na Twoje pytania do 3 godzin. Ustala z Tobą możliwe godziny zajęć, a następnie grafik bezpośrednio z kursantami, zarządza zmianami, przeprowadza Cię przez cały proces organizacji szkolenia

💡Chcesz wiedzieć więcej: Opiekun klienta biznesowego szkoły językowej – rola i obowiązki

  • Przejrzyste faktury i raportowanie aktywności oraz frekwencji kursantów
  • Zbieranie feedbacku odciąża dział HR – anonimowe rozmowy telefoniczne z kursantami, tak zwane OPL (Ocena Pracy Lektora) – po kontakcie z pracownikami, aktualizujemy nasze działania i procesy, stale podnosząc jakość szkoleń i dopasowując je do zmieniających się potrzeb. W 2023 roku spędzaliśmy blisko 70 godzin miesięcznie na rozmowach z kursantami, zbierając feedback do coachingu oraz profilowania lektorów i wdrażania ewentualnych zmian w ich sposobie prowadzenia zajęć
  • Stały dostęp do parametrów szkolenia w dzienniku internetowym i rozbudowane raporty semestralne
  • Potencjał organizacyjny: duża liczba lektorów przy zachowaniu ciągłości zajęć (najczęściej jeden lektor na minimum rok szkoleniowy)
  • Optymalizacja – więcej czasu na wykonywanie innych obowiązków przez pracowników działu szkoleń i HR Twojej firmy
  • Pełna opieka językowa – warsztaty językowy, webinary, kursy branżowe, weryfikacje, tłumaczenia
  • Po podjęciu współpracy przygotowanie materiałów dla pracowników – porządek administracyjny

Korzyści dla uczestników szkoleń – pracowników

  • Blended learning – odejście od typowej nauki z podręcznikiem na rzecz tematów realnie potrzebnych w biznesie. Wykorzystanie pełnego potencjału czasu zajęć z lektorem na mówienie
  • Lektorzy posiadający pełne wykształcenie filologiczne i wiedzę metodyczną do nauki osób dorosłych
  • Różnorodność w wyborze szkoleń – odpowiedź na różne oczekiwania kursantów
  • Możliwość utworzenia grupy w dowolnym momencie
  • Zajęcia urozmaicane przez nowoczesne formy nauczania: Quizlet, Menti
  • Nauka skutecznej komunikacji w języku obcym

Dodatkowe możliwości:

  • Warsztat zerowy – pracownicy poznają skuteczne techniki uczenia się osób dorosłych, zaprojektują własny rozwój. Pomoże im to wybrać odpowiedni kurs do realizacji w nowym roku szkoleniowym
  • Udział w webinarach:
    • Przełam Barierę Językową
    • Common Mistakes in English
    • Ogarnij angielskie czasy
    • Usłysz angielski – co zrobić żeby słyszeć słowa
    • Pronunciation: mów jak native speaker

Porozmawiajmy o szkoleniach językowych w Twojej firmie

Napisz a oddzwonimy

Kinga Czarnecka kwadrat mały

Kinga Czarnecka

Language Training Advisor, czyli specjalistka ds. sprzedaży i marketingu. Rozmawia z działami HR o strategiach w zakresie rozwoju językowego firm. Edukuje, doradza, przygotowuje kalkulacje kosztów. Pomaga zaprojektować kursy, które wpisują się w budżet i potrzeby organizacji. Czytaj więcej